Szanowny Czytelniku

Chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych osobowych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 r., zgodnie z instrukcjami, o których mowa poniżej.

Od 25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane w skrócie również jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, i wprowadza wiele zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych, które będą miały wpływ na wiele dziedzin życia, w tym na korzystanie z usług internetowych. Przed przejściem do serwisu naszym celem jest zapoznanie Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci szeroką wiedzę i bezpieczeństwo korzystania z naszych serwisów internetowych Prosimy Cię o zapoznanie się z podstawowymi informacjami.

 

Co to są dane osobowe?

Podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach, instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu udostępniania personalizowanych treści i reklam, bezpieczeństwa oraz analizowania ruchu na naszych stronach.

 

Kto będzie administratorem Twoich danych osobowych?

Administratorami Twoich danych osobowych będzie Fratria sp. z o.o., a także nasi Zaufani Partnerzy, tj. firmy i inne podmioty, z którymi współpracujemy przede wszystkim w zakresie marketingowym. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie pod niniejszym linkiem „Zaufani Partnerzy”.

 

Po co są nam potrzebne Twoje dane?

Aby dostosować reklamy do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi.

 

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych osobowych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych, możesz ją w każdej chwili wycofać. Przysługuje Ci również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – GIODO. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

 

Zgoda

Wyrażenie przez Ciebie zgody jest dobrowolne. W każdym momencie możesz również edytować swoje preferencje w zakresie udzielonej zgody, w tym nawet wycofać ją całkowicie, klikając w ustawienia zaawansowane lub wyrażając zgodę i przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa, jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz na naszych stronach internetowych). Jeśli chcesz się zgodzić na przetwarzanie przez Fratrię sp. z o.o. i jej Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszych stron i aplikacji internetowych, w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików danych, możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Zgadzam się i przechodzę do serwisu”. Jeśli nie chcesz wyrazić opisanej wyżej zgody lub ograniczyć jej zakres, prosimy o kliknięcie w „Ustawienia zaawansowane”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne.

 

Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na „Polityce prywatności”.

 

 

 

Close

Ustawienia zaawansowane

Aby dostosować reklamy i treści do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi, podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych.

 

 

 

 

Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies, jak też na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym profilowanie, moich danych osobowych pozostawianych w ramach korzystania oferowanych przez Wydawnictwo Fratria sp. z o.o. oraz zaufanych partnerów usług Wydawnictwa. Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych w ramach korzystania z oferowanych przez Wydawnictwo Fratria zaufanych partnerów usług. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne.

 

Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na Polityce prywatności.

 

 

 

FacebookSzukaj

Partnerzy serwisu

Partnerzy serwisu

Kalendarium

Wydanie nr 3/2021

Diabeł nie mógł - Mistyczka w sowieckim więzieniu

Truć albo nie truć - Krzysztof Żaryn

Fotografie propagandowe z czasów drugiej wojny włosko-abisyńskiej - Olga Nasińska

Zabójcze epidemie - Michał Korsun

Mistyczka w sowieckim więzieniu - Joanna Puchalska

Pokaż pełen spis zawartościKup e-wydaniePrenumerata
fot. Muzeum II Wojny Światowej

Współczesny biznes a odpowiedzialność społeczna - ważna debata w Muzeum II WŚ

22 czerwca br. w Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku została zorganizowana debata „Współczesny biznes a odpowiedzialność społeczna". Wydarzenie odbyło się w ramach 9. Ogólnopolskiego Szczytu Energetycznego trwającego w siedzibie Muzeum. Debatę objął Patronatem Honorowym profesor Piotr Gliński - Wiceprezes Rady Ministrów, Przewodniczący Komitetu ds. Pożytku Publicznego, Minister Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

Zespół wSieci Historii

 

W dyskusji wzięli udział:

 

dr Karol Nawrocki – Dyrektor Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku;


Bogusław Wieczorek – Pełnomocnik Zarządu ds. Public Relations, radca prawny, Olivia Business Centre


Jarosław Wittstock – Wiceprezes Zarządu ds. Korporacyjnych, Grupa LOTOS S.A.


Debatę moderowała Małgorzata Rakowiec, dziennikarka, prezenterka Panoramy oraz prowadząca Forum Panoramy TVP3 Gdańsk.

 

Gości w imieniu Wiceprezesa Rady Ministrów prof. Piotra Glińskiego, Patrona Honorowego debaty, przywitał dr Karol Nawrocki. Dyrektor Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku odczytał list Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu skierowany do uczestników wydarzenia.

 

W czasie spotkania dyskutowano między innymi o relacji między współczesnym biznesem a odpowiedzialnością społeczną, a także o współpracy instytucji kultury z przedsiębiorstwami oraz ich rozwiązaniach wspierających rozwój przemysłu energetycznego w życiu kulturalno-społecznym. Ponadto mówiono o biznesie przyszłości, czyli zaangażowanym kulturowo, sportowo i społecznie, integrującym dystans i obecność, a także łączącym otwartość i stanowienie granic.

 

Dr Karol Nawrocki mówił o odpowiedzialności społecznej MIIWŚ, podając między innymi przykład akcji „Maska i książka", w której ramach, w czasie pandemii COVID-19, wśród mieszkańców Gdańska rozdystrybuowano 18 tysięcy zestawów składających się z maseczki ochronnej oraz książki wydanej przez Muzeum.  Dyrektor Muzeum podkreślał też, że kierowana przez niego instytucja każdego dnia stara się wspierać fundacje i stowarzyszenia zajmujące się, szczególnie na Pomorzu, przywracaniem pamięci historycznej:

 

– W regionie jest wiele organizacji, które z zapałem serca opiekują się miejscami pamięci, pomnikami, a także kombatantami – wspieranie ich jest element naszej codziennej działalności. Wychodzimy też oczywiście poza perspektywę historyczną – wspieramy Fundację Hospicyjną, braliśmy udział w akcji Pola Nadziei na Pomorzu, w ramach której nasi wolontariusze oraz radni Młodzieżowej Rady Muzeum kwestowali na Westerplatte. Wprowadziliśmy też trzy lata temu rodzaj dnia w Muzeum poświęconego konkretnej fundacji, stowarzyszeniu albo ważnej sprawie, w którym to dniu cały zysk z biletów przeznaczony jest właśnie na konkretny cel. W ten sposób choćby, wspólnie z Lotosem, wybudowaliśmy pomnik bł. ks. Franciszka Rogaczewskiego, który stracił życie w niemieckim obozie koncentracyjnym Stutthof. Odpowiedzialność społeczna, CSR-owa, w naszym Muzeum ma znaczenie i jest częścią naszej misji.

 

O rozumieniu pojęcia zrównoważonego biznesu mówił Wiceprezes Zarządu ds. Korporacyjnych w Grupie LOTOS S.A. Jarosław Wittstock:

 

– Biznes zrównoważony to biznes, który uwzględnia nie tylko chęć zysku za wszelką cenę, ale również to w jakich okolicznościach go realizujemy, z kim to robimy, w którym miejscu i jak dalece patrzymy w przyszłość. Przyszłość, czyli konsekwencje naszego dzisiejszego działania. Dlatego zrównoważony biznes to ten, który oczywiście rozwija się innowacyjnie, w kierunku swojego core businessu, ale to jest również ten, który wspiera społeczeństwo, myśli o środowisku i ten, który myśli – co u nas w Grupie Lotos jest brane pod uwagę najsilniej –  o nowym pokoleniu, naszej młodzieży, dzieciach, wychowaniu i edukacji.

 

Radca prawny, Pełnomocnik Zarządu ds. Public Relations Bogusław Wieczorek opowiadał natomiast między innymi o tym, jaki cel w kontekście współczesnego biznesu i odpowiedzialności społecznej przyświeca kompleksowi biurowemu Olivia Business Centre:

 

– Typowym działaniem w branży nieruchomości jest budowanie budynków i oddawanie ich użytkownikom. My staramy się robić dużo więcej, czyli stworzyć miejsce kultury, wymiany myśli, a także zachęcać i umożliwić współpracę między przedsiębiorcami, co wcale nie jest takie oczywiste i proste. Nie ma wielu miejsc, gdzie startup dwu-trzyosobowy może na równi występować czy spotykać się w różnorakich wydarzeniach z przedstawicielami największych globalnych firm. Oprócz tego ważne są wydarzenia kulturalne, podkreślanie zakorzenienia lokalnego, narodowego, patriotycznego – to jest coś, co nam przyświeca od samego początku.

KUP E-WYDANIE